[SH푸드(백설의설화공주) 이성화 대표] 유기농 재료로 프리미엄 디저트 시장을 활짝 열다

진경호l승인2014.08.08l수정2014.08.08 11:53

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유기농 재료로 프리미엄 디저트 시장을 활짝 열다 

SH푸드(백설의설화공주) 이성화 대표


지금은 그야말로 디저트 시장의 춘추전국시대다. 지속적인 경기침체에도 불구하고 올해 5월까지 커피 수입규모는 5만400톤으로 전년 4만9000톤 대비 10% 늘어났고, 더불어 디저트 시장도 매년 높은 성장세를 기록하고 있다. 최근에는 앞다투어 국산 팥으로 단팥죽과 팥빙수를 취급하는 업체들이 생겨났고, 여름철을 맞아 버블티와 망고빙수, 질소아이스크림, 마카롱아이스크림 등의 이색 디저트의 출현도 크게 늘어난 추세다. 하지만 향후 디저트 시장은 프리미엄 디저트 시장으로 새로운 국면을 맞이할 것으로 보인다. 엄선된 유기농 재료로 디저트 시장의 새로운 패러다임을 제시하고 있는 백설의설화공주(이하 백설공주)의 이성화 대표를 만나 건강한 디저트의 세계로 빠져본다.


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세계적인 수준의 디저트에 합리적 가격 선언


건강한 먹거리에 대한 관심이 크게 늘어나면서 다양한 건강 음식들이 많은 사람들에게 각광을 받고 있다. 하지만 그런 건강에 대한 염려에도 질끈 눈을 감고서 찾게 되는 것이 바로 모두가 사랑하는 마성의 디저트다. 지난 4월 대구 동성로에 처음 오픈한 백설공주(www.백설공주.kr)는 다년간 건강한 디저트 문화에 대해 고심했던 이성화 대표가 프리미엄 디저트 카페의 시작을 선언한 것이다. “유기농 재료를 사용함으로써 디저트가 건강하지 않다는 편견을 바꿔주고 싶었어요. 또한 다양한 제품 개발로 사람들에게 더 다양한 디저트를 소개할 수 있도록 노력해 왔죠.” 

백설공주는 최정상급의 실력을 가진 파티쉐들이 포진하여 유기농 재료를 바탕으로 핸드메이드 디저트를 만들고 있어 기존의 카페에서 맛볼 수 있는 디저트들과의 비교를 거부한다. 하지만 이곳이 연일 문전성시를 이룰 수 있었던 가장 큰 이유는 그러한 최상급의 디저트를 누구나 부담 없이 즐길 수 있게 하는 합리적인 가격에 있다. “디저트는 인류의 시작과 함께 했다고 해도 과언이 아닌데 과거의 디저트들은 오직 부유층만이 향유할 수 있었죠. 물론 지금은 디저트가 많이 대중화되긴 했지만, 사실 고급 디저트에 대한 가격이 너무 높게 책정되어 있어 합리적인 가격을 제시하는 것이 중요하다고 생각했습니다.”

차별화된 메뉴 역시 눈여겨볼 만하다. 한국적 디저트를 기본 메뉴로 세계적인 디저트 메뉴를 개발하고자 했던 이 대표는 우리 고유의 먹거리를 새롭게 해석한 인절미설화, 밀크팥설화, 오곡설화 등의 빙수류와 고구마 만주와 파이, 인절미토스트 등을 차례로 선보였다. 또한 미국의 뷰티애플과 프랑스의 마카롱과 조각케익, 영국의 컵케익과 쿠키, 일본의 토케루 도지마롤을 비롯한 타르트, 푸딩, 젤리, 파르페 등의 다양한 디저트의 개발과 함께 동서양의 다양한 차와 커피메뉴를 알차게 구성하는 한편 프리미엄 디저트를 표방하고 있는 만큼 모든 지점에서 식재료에 대한 철저한 관리와 꼼꼼한 위생 점검에도 만전을 기울이고 있다. “여름 무더위 때문인지 프리미엄 몬스터 아이스크림과 오레오 빙수가 큰 사랑을 받고 있어요. 특히 빙수를 찾는 사람들이 크게 늘어 한번 맛을 보기 위해서는 수십여 분을 기다려야 하는데도 찾아주시는 분들이 많아 송구하면서도 감사한 나날을 보내고 있습니다.” 

올 여름 백설공주 카페에서 다국적 디저트를 맛보며 더 넓은 세계로 다양한 미식 여행을 떠나보는 것은 어떨까? 


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대구 핫플레이스에서 전국적인 디저트 카페로 자리매김


백설공주의 본점이 오픈한 이후 3개월의 시간이 지났다. 이제 백설공주는 대구 동성로만의 핫플레이스 아니라 전국적으로 가장 사랑받고 있는 디저트 카페로 입지를 넓혀가고 있다. 벌써 서울을 비롯한 광주, 대전, 울산, 부산, 제주를 포함한 20여개 지점이 생겨났고, 연일 무서운 기세로 판매 수익을 올리고 있는 중이다. 그래서 최근에는 백설공주만의 탄탄한 본사 시스템과 저렴한 가맹비로 유망 창업아이템을 찾고 있는 예비 창업주들의 문의가 빗발치고 있다. “운명공동체라는 본사의 마인드를 바탕으로 꾸준한 관리와 교육을 통해 모든 매장이 고른 성장을 이룰 수 있도록 노력하겠습니다. 또한 끊임없는 연구개발로 더 경쟁력 있는 디저트 메뉴를 개발하여 안정적으로 수익성이 보장될 수 있도록 더욱 매진해 나가겠습니다.” 

백설공주를 다양한 나라의 문화와 감정을 공유하는 소통의 장이자, 바쁜 현대인들이 정서적 안정감과 여유를 찾을 수 있는 공간으로 만들어 나가고 싶다고 말하는 이성화 대표는 우리나라는 물론 해외에서도 디저트 하면 백설공주가 바로 연상 될 정도로 유일무이한 디저트 프랜차이즈를 완성해 나가겠다는 당찬 포부를 밝혔다. 

특유의 섬세함과 진취적인 열정으로 동화 같은 백설공주 이야기를 완성하고 있는 그녀가 전 세계적으로 웰빙 프리미엄 디저트 문화를 선도하며 대한민국 디저트의 수준을 더욱 격상시켜 주기를 기대해 본다.



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Open market for dessert wide with premium organic ingredients 

CEO Lee Seonghwa of SH food (the Snow White)

  This is the time of the warring states period. Despite the ongoing recession,  coffee imports scale of 50,400 tons by May this year, which has been grown 10% compared to the previous year 49,000 tons. In addition, Dessert market recorded strong growth every year. The companies have recently excitedly come which have specialized in Danpatjuk, sweet red-bean porridge with small rice dumplings, and Patbingsu, adzuki-bean ice dessert or red bean sherbet. For the summer season, the emergence of exotic desserts such as Bubble tea and mango iced Patbingsu, honey ice cream, nitrogen ice cream, ice cream, macaroons. However, the future market  dessert as the premium dessert market seems to face a new phase. We meet CEO Lee Seonghwa (the Snow White) proposing the new paradigm of dessert market with carefully selected organic ingredients and looks out into the healthy dessert world. 



Declaration of reasonable price with world-class desserts 

  As the interest in healthy food items has increased a lot, a variety of healthy foods  are favored by many people. But it also concerns about health, this is the very diabolic dessert which everybody finds and loves, shutting his or her eyes tight. Being opened for the first time in April in Daegu Dongseongno (www.백설공주.kr), with which CEO Lee Seonghwa declared the beginning of a premium dessert cafe who had struggled for many years healthy dessert culture. "I wanted to change the bias that dessert is not healthy by using organic ingredients. In addition, development of a variety of products, I have been trying to introduce more variety of dessert to people." In the Snow White, there are best pastry chefs, who have made handmade desserts based on organic ingredients and reject the comparison of desserts by a traditional cafes. The biggest reason why the store always has a mass of customers is that customers feel free to be able to enjoy first-class desserts at reasonable prices. "It's not an exaggeration to say that the dessert had started with the  beginning of the human race, but only the wealthy in the past could enjoy desserts." 

Of course, there is a lot of popularity of desserts, In fact, prices for high-quality dessert are too high and the reasonable price, I thought, is important to present." The differentiated menu is worth notice. CEO Lee who tried to develop the worldwide dessert menu then introduced with a new interpretation of our own food, injeolmi, Korean traditional rice cake made from the glutinous rice and coated with bean flour Seolhwa, Red Bean Milk seolhwa, five grains seolhwa etc ice flakes with syrup, sweet potato Manjoo and pie, injeolmi toast etc. Including beauty apple of the U.S. and  French macaroons and a piece of cake, Britain's cupcakes and cookies, Japan's Tokeru Dojima Roll, and Tarts, pudding, jelly parfait desserts, etc with the development of a variety of desserts and a variety of tea and coffee menu of East and West, while as advocating the premium dessert ingredients, management at all the stores, a thorough management of food ingredient and scrupulous hygiene inspection, all of which we are paying attention to. "Probably because of the summer heat Monster premium ice cream and Oreo is getting big love. People who want ice flakes with syrup increase significantly, and In order to enjoy the taste of it once a lot of people have to wait dozens of minutes so we live a life with thanks and sorry."

In the Snow White cafe in this summer, what about a trip to see a variety of gourmet to a wider world, tasting multinational desserts? 



Established itself as a national dessert caf? in Hot Place, Daegu 

  It has been three months since the Snow White's head office opened. The Snow White is now a hot place, not only in Daegu Dongseongno but also in Nation's most beloved dessert cafe so it is expanding its presence. More than 20 stores already opened in Gwangju, Daejeon, Ulsan, Busan, Jeju, including Seoul the stores are being in sales revenues greatly. So, in recent years the company is being flooded with inquiries from preliminary founders who are finding promising items for the establishment items with the Snow White's head office solid system and low price franchise. "Based on the company's mind as the destiny of a community, through continuous care and education we are trying to achieve balanced growth of all stores. In addition, with constant research and development by developing more competitive dessert menu, so that it can be guaranteed reliably profitable." CEO Lee Seonghwa says that she wants to make the Snow White, his store, into the place to be communicate sharing a variety of cultures and emotions, for busy modern people to find emotional stability, and she revealed his strong ambitions that she would complete a unique dessert franchise just enough to be reminiscent of Snow White in the country as well as abroad. And with her specific detail enterprising enthusiasm,  she completes the fairy-tale story of Snow White and is expected raise the level of the dessert further, leading the well-being premium dessert culture. 




진경호  
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