삼성전자, 세종문화회관과 함께 미디어 아트 영상 ‘S5의 새로운 감각, 문화가 되다’ 공개

진경호l승인2014.05.08l수정2014.05.08 11:48

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삼성전자, 세종문화회관과 함께 미디어 아트 영상 

‘S5의 새로운 감각, 문화가 되다’ 공개


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삼성전자가 지난 달 11일 저녁 서울 세종문화회관 뜨락 광장에서 오프닝 행사를 갖고, 세종문화회관과 함께 미디어 아트 영상 ‘S5의 새로운 감각, 문화가 되다’를 공개했다. 삼성전자는 ‘갤럭시 S5’의 출시를 기념해 기업 최초로 대한민국 문화예술의 중심 세종문화회관과 협업해 유명 작가들이 참여한 미디어 아트 영상을 세종문화회관 건물 외벽에 투사하는 새로운 형식의 예술 작품을 선보였다. 세종문화회관 체임버홀 외벽 전면을 활용하는 이번 미디어 아트 영상은 소비자의 새로운 감각을 일깨우는 ‘갤럭시 S5’의 혁신 기술과 역사와 문화가 살아 숨쉬는 의미있는 공간이 만나 성사됐다는 점에서 더욱 큰 의미를 가진다. 세종문화회관과 삼성전자는 단조로운 회색 도시가 새로운 감각을 만나 살아 숨쉬는 문화의 도시로 다시 태어나는 이야기를 미디어 아트 영상으로 구성한다. 특히, 눈과 한 몸처럼 반응하는 카메라, 몸을 읽고 운동을 코치하는 헬스 케어, 감각을 살리는 모던 글램 디자인 등 소비자의 감각에 즉각 반응하는 ‘갤럭시 S5’의 혁신성을 역동적인 모습으로 표현한다. 또한, 유명 작가 홍경택, 황주리, 김양희 3인의 작품을 ‘갤럭시 S5’의 주요 기능과 연계해 재해석한다. 황주리 작가는 “작품이 새로운 감각으로 재해석되어 한없이 큰 벽면으로 확장되거나 작은 스마트폰에 들어가는 자유로움을 만끽했다”며 “관객들이 새로운 예술적 감각에 눈뜨는 소중한 기회가 되길 바란다”고 소감을 밝혔다. 삼성전자 관계자는 “세종문화회관과 함께 한 이번 미디어 아트는 제한된 공간과 익숙한 관람 형태를 탈피해 예술 작품을 더욱 생생하게 즐기는 기회를 마련하고자 기획했다”며 “새로운 감각을 경험하는 즐거운 기회가 되길 바란다”고 말했다. 


삼성전자, 영국에서 ‘커브드 시대’ 연다

삼성전자가 커브드 UHD TV를 앞세워 유럽 TV시장 공략에 나섰다. 삼성전자는 지난달 9일 영국 런던 거킨빌딩(The Gherkin)에서 ‘커브의 시대’(Age of the Curve)'를 주제로 2014년형 커브드 UHD TV 출시 행사를 열었다. 이번 행사는 유럽 내 올해 첫 제품 출시 행사로 영국뿐만 아니라 유럽 전지역에서 100여개 이상의 미디어와 업계 관계자들이 참석했다. 또한, 처음부터 끝까지 세계 최고 곡률의 삼성 커브드 TV 이미지와 디자인에 맞춰 행사가 기획되어 참석자들로부터 큰 호응을 얻었다. 행사장에는 ‘커브드 UHD 콜로세움 쇼케이스’를 설치해 커브드 UHD TV의 혁신적 디자인을 한층 강조했다. 커브드 UHD 콜로세움 쇼케이스는 65형 커브드 UHD TV 7대를 곡면 형태로 연결해 원형극장과 같은 형태로 구성한 것으로 행사 참석자들에게 커브드 TV의 압도적인 몰입감을 효과적으로 선보였다. 

삼성전자 영국법인 앤디 그리피스 법인장은 “영국 소비자에게 혁신적인 디자인의 커브드 UHD TV를 선보이게 되어 기쁘게 생각하며 커브드 TV의 곡선 디자인이 TV 시장의 패러다임을 바꾸는 계기가 될 것”이라고 밝혔다. 




Samsung Electronics releases media art video 

‘A new sensibility of S5 becoming culture’ with the Sejong Center.


Samsung Electronics on the evening of 11th last month had an opening event at Ddeurak plaza of the Sejong Center, Seoul, to release a media art image ‘New sensibility of S5 becoming culture’ with the Center. In commemorating the launch of ‘Galaxy S5’ the company cooperated with the Sejong Center for the Performing Arts to show a new form of artwork of projecting media art images made by famous authors on the outer wall of the building. This media art image using the whole outer wall face of the Sejong Center Chamber Hall has a larger significance in being the rendezvous between the innovative technology of ‘Galaxy S5,’ which awakens customers to a new sensibility, and meaningful space with live history and culture. The Sejong Center and Samsung Electronics make up a media art image of the story in which a simple gray-color city is born again into a live, cultural city by meeting a new sensitivity. Especially, it expresses the innovation of ‘Galaxy S5’ responding to the customer’s sensibility with dynamic picture by a camera responding like our physical eyes, healthcare that reads our body and coaches exercise, modern glam design that enlivens sensibility, etc. It also reinterprets the work of three famous authors ? Hong Gyeong-taek, Hwang Joo-ri and Kim Yang-hee ? in connection to the chief functions of “Galaxy S5.’ Author Hwang Joo-ri commented, “With my work reinterpreted in a new sensibility I enjoyed to my heart’s content the freedom of its expanding to an immensely large wall face or entering a small smart phone. I hope the spectators will have a precious opportunity to open their eyes to a new artistic sensibility.” A person from Samsung Electronics said, “We planned on this media art with the Sejong Center to provide an opportunity to enjoy artwork more vividly getting out of the limited space and familiar pattern of viewing. We are hoping to give fun time to experience a new sensibility.”

       

Samsung Electronics opens a ‘Curved’ age in the UK. 


With a curved UHD TV ahead, Samsung Electronics went out to attack the European TV market. The company on 9th last month opened an event of launching a 2014 model curved UHD TV at the Gherkin Building in London, UK, with the topic of ‘the Age of the Curve.’ In the first event of launching products in Europe this year participated over 100 media and industrial persons concerned from around the Europe not just from the UK. Also the event planned throughout to suit the image and design of Samsung curved TV possessed of the world’s top curvature received a great response from attendees. At the event hall, the company installed ‘Curved UHD Colosseum Showcase’ to emphasize the innovative design of curved UHD TV. Curved UHD Colosseum Showcase was a composition of 7 65-inch curved UHD TV’s connected in a curved surface to make the form of amphitheater, showing an overwhelming immersion of the curved TV effectively. Andy Griffith, president of Samsung Electronics’ British operation, clarified “I am happy to show a curved UHD TV of innovative design to British customers. The curved TV design will make an opportunity to change the paradigm of TV markets.” 



진경호  
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