천연유래성분 이용한 제품으로 코스메틱 시장 트렌드 선도

㈜바이원코스메틱 김성원 대표 임승민 기자l승인2017.02.15

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㈜바이원코스메틱 김성원 대표
천연유래성분 이용한 제품으로 코스메틱 시장 트렌드 선도
모링가 헤어 제품 ‘바론’, 지난 12월 누적 판매 200만 개 돌파해


아름다워지고자 하는 욕망은 남녀노소 모두에게 존재하는 것이다. 화장품·케어제품의 주요 고객층에 남성 고객 및 중․장년층 고객이 새롭게 유입되고 있는 것은 이러한 사회 변화를 반영한다. 또한 최근 소비시장의 변화로 많은 소비자들은 대기업 제품이 무조건 좋은 것이라는 인식에서 벗어나, 중소기업의 제품이라도 품질과 효과가 좋다면 해당 브랜드를 꾸준히 구매하는 소비 형태를 띠게 되었다.

천연유래성분 이용한 화장품 개발 앞장서
주력 브랜드 ‘바론’ 소셜커머스 통해 선풍적 인기

지난 2013년 창립되어 천연유래성분을 이용한 기초 및 기능성 화장품 개발에 앞장서고 있는 ㈜바이원코스메틱은 세계 코스메틱 시장의 트렌드에 발 빠르게 대응하며 다양한 제품 개발에 힘써왔다. 특히 바디케어 브랜드 바비니(BARBINIE), 기능성 스킨케어 브랜드 리프셀(LEAPCELL), 클렌징 전문 브랜드 뷰끌레(BEUCLE), 모링가 헤어 제품 바론(BARON), 바디케어 브랜드 로띠에(ROTTIER) 등 복합 라인업을 갖추고 소비자들의 다양한 기호를 모두 충족시킬 수 있는 토탈 화장품 브랜드로의 입지를 굳혀왔다. 

이들 제품의 가장 큰 특징은 유기농·자연친화적 원료를 사용한다는 점이다. 민감한 피부에 자칫 부작용을 일으킬 수 있는 화학 원료 대신 우리 몸에 무해한 유기농 원료를 사용함으로써 소비자들의 미용은 물론 건강까지도 함께 생각하고 있는 것이다. 또한 각 브랜드별 라인업에 따라 다양한 제품군을 함께 구비하여 중소기업 자체 육성 브랜드로서는 이례적으로 대기업과의 경쟁이 가능해질 만큼 소비자들로부터 큰 사랑을 얻고 있다.

그중에서도 이들의 주력 브랜드라 할 수 있는 바론(BARON)은 ‘생명의 나무’로 불리는 모링가를 원료로 하여 차별화된 제품 퀄리티를 선보이고 있다. ㈜바이원코스메틱은 소셜커머스 티켓몬스터의 제휴업체 중 브랜드 인지도와 고객 평가서비스, 제품 경쟁력을 평가하여 상위 매출 1%의 브랜드 및 기업을 선정하는 'TMON 1% VIP 파트너 회원사'에 2016, 2017년 2년 연속 선정되었으며, 2016년 12월 기준 바론 모링가 헤어 제품의 온라인 누적 판매량이 200만 개를 돌파하는 성과를 창출하기도 했다.

ISO9001, ISO14001 등 품질경영시스템 인증 받아
향후 라인업 다변화 통해 글로벌 브랜드로 진출할 것

㈜바이원코스메틱은 현재 자체 R&D 연구소에서 체계적이고 창의적인 도전과 혁신을 통해 우수한 품질의 제품을 생산하고 있으며, 완벽한 시설과 품질관리 시스템을 통해 소비자에게 고품격 서비스를 제공하는 데 주력하고 있다. 이들은 작년 2월 ISO9001 국제표준 품질경영시스템 인증과 ISO14001 국제표준 환경경영시스템 인증을 획득하였으며, 9월 클린사업장 인증과 위험성평가 우수사업장 인증 등을 획득하여 소비자들로부터 신뢰할 수 있는 브랜드의 명성을 얻었다.

㈜바이원코스메틱은 향후 탈모, 지성용, 예민 두피 등 고객들의 니즈를 다양하게 충족시킬 수 있는 추가 라인업 다변화를 준비하고 있으며, 기술과 제품력을 향상시켜 글로벌 브랜드로의 진출을 목표하고 있다고 전한다. ㈜바이원코스메틱 김성원 대표는 “최근 청년 일자리 창출이 주요 화두로 떠오르고 있다. 전문 분야의 인재 양성을 위해 시 차원에서도 다양한 교육이 활성화되어야 할 것이며, 고급인력의 서울 편중을 완화하고 ‘서울은 대기업, 경기권은 상대적으로 작은 기업’이라는 인식에서 벗어나 인천에도 전문 공단과 수많은 대형 기업이 자리 잡고 있다는 인식 개선이 함께 이루어져야 한다”라고 전했다.


CEO Kim Sung-Won of BYONE Cosmetic 

Leading the trend in cosmetic market with products using a natural material
Moringa hair products ‘BARON’ broke through with two millions of net sale in December 

Everybody wants to look better and beautiful naturally. The new trend of that more old and middle aged men are getting into the cosmetics and they are becoming a main customer gradually. On the other hand, a recent market trend has changed and the customers are recognizing that products made by big companies are not just good all the time. They believe the product is good and efficient made by small companies even though that is not manufactured by big companies and use it constantly. 

Leading the cosmetic using natural materials 
Hitting the main brand ‘BARON’ via social commerce 

BYONE Cosmetic has established in 2013 and since then, they are leading to develop in functional and basic cosmetic using natural materials. They have tried in various products with responding to the global cosmetic market in trend. Especially, they have well-known as a total cosmetic brand with such as body care brand ‘BARBINIE’, functional skincare brand ‘LEAPCELL’, cleansing professional brand ‘BEUCLE’, Moringa hair brand ‘BARON’ and intensive body care brand ‘ROTTIER’ in the line-up. 

The most distinguished feature of those is that they are only using organic and eco-friendly original resources. Instead of chemical ingredients that could cause some side effects to sensitive skin, harmless organic ingredients are only used in making cosmetics so that they care about not only beauty but also health. Also, they have a good range of lineup by each brand, and unexpectedly they are able to compete with big companies, which make them to get more attention and affection. Among their many brands, BARON is the main brand introducing differentiated quality in product by using Moringa, which is called as ‘tree of life’. Besides, BYONE Cosmetic has been picked up for the top 1% brand and 'TMON 1% VIP partner members by evaluation the brand competitiveness two times subsequently. In December 2016, BARON Moringa hair product sales reached at 200 million as a result. 

Gained the certification of quality management system like ISO9001, ISO14001
Heading to a global brand out of various lineup afterwards 

BYONE Cosmetic is currently producing superior products out of systematic and creative challenging and revolution and providing better service to the customers via checkout system. They gained the international standard qualification management system test premium company certification so that they could get some reputation to give some trust to customers. They gained the ISO9001 international standard environmental managing system certification in February and clean business certification and danger evaluation superior business certification in September, so they got some trusty reputation. 

BYONE Cosmetic is preparing for additional line-up variation for customers’ needs for hair loss, oily and sensitive hair skin afterwards. Also, they are upgrading their technology to be a global brand as a goal. CEO Kim Sung-Won of BYONE Cosmetic said, “Recently, job creating for the youth is rising up as an issue. To train people in the profession department, the city unit has to activate the various educations and moving over the prejudice that Seoul is the big company area and Gyeonggi area is relatively for small companies and along with that. Even in Incheon professional factory cluster and many big companies have to change the awareness along.” 

 


임승민 기자  press0105@naver.com
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