LG전자, ‘곡면 글라스’ 디자인 냉장고 출시

진경호l승인2014.06.12l수정2014.06.12 12:27

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LG전자, ‘곡면 글라스’ 디자인 냉장고 출시

LG전자 ‘디오스’ 냉장고가 우아해졌다. 

LG전자가 전면에 부드럽고 우아한 느낌을 강조한 곡면 글라스 디자인 냉장고 ‘LG 디오스 V9500(모델명: R-F955VBLB)’를 이번 주말부터 출시한다. 디자인 차별화 라인업을 통해 프리미엄 냉장고 시장공략을 지속 강화한다 는 전략이다. 

이 제품은 기존 강화유리 디자인의 한계를 넘어섰다. 전면 강화유리 테두리 를 없애 깔끔한 디자인을 구현했다. ‘루미너스 블랙(Luminous Black)’ 색상에 은(銀) 소재를 더해 은은한 광택을 구현함으로써 고급감을 높였다. LG전자 가 제품 디자인에 은을 사용한 것은 이번이 처음이다. 

‘LG 디오스 V9500’은 950리터 상냉장 하냉동 타입으로 냉장고로 상냉장실 오른쪽 문에 LG만의 독보적인 수납공간인 ‘매직스페이스’를 적용했다. 음료수?유제품 등 자주 꺼내는 식품들을 별도로 보관할 수 있어 냉장고 문 전체를 여는 횟수와 냉기 손실을 절반으로 줄였다. 

또 ‘알뜰야채실’은 투명창이 있어 안에 넣어 둔 야채를 바로 확인할 수 있고 ‘멀티 수납 코너’는 치즈·냉장육 등을 손쉽게 보관할 수 있다. 여러 가지 양념을 한 번에 꺼낼 수 있는 ‘양념이동선반’ 등 다양한 수납공간도 편리하다. 

이 제품은 ‘루미너스 블랙’에 이어 다양한 색상 적용 모델을 순차 출시 할 예정이며 출하가 기준 610만원대다. 

LG전자 한국영업본부장 최상규 부사장은 “LG만의 기술력과 디자인 역량을 결합해 곡면 글라스 디자인 완성도를 높였다”라며 “디자인 차별화를 통해 프리미엄 냉장고 시장을 지속 선도해 나가겠다”라고 강조했다. 


LG전자, ‘순간 냉수’ 직수형 정수기 출시

LG전자가 편리성을 대폭 강화한 직수방식 냉정수기 신제품을 출시했다. 

‘LG 냉정수기’는 저수조 없이 바로 정수하는 직수방식을 채택하면서도 ‘순간 냉수’ 기술을 적용해 언제든 시원한 물을 제공한다. ‘순간 냉수’ 기술은 정수된 물이 차가운 스테인레스 배관을 통과해 냉수가 되는 방식이다. 이 제품은 전면에 청정램프를 적용해 필터 교체 시점을 간편하게 알려준다. 필터 교체 시점이 오면 자체 위생감지 기능을 통해 조명 색상을 푸른색에서 주황색으로 바꿔 사용자에게 알려준다. 또한 렌탈 고객에게는 ‘헬스케어 매니저’가 3개월마다 방문해 살균·필터교체·제품점검 등 케어 서비스도 제공한다. 또, 물이 나오는 입구에 추가로 ‘쿠킹탭’을 적용해 사용 편리성을 높였다. 사용자가 180도 회전 가능한 돌출된 출수구인 ‘쿠킹탭’을 이용하면 냄비 등 폭이 넓은 용기에도 물을 받기 편리하다. 용기를 올려 놓는 받침대인 ‘무빙 트레이’도 용기 너비에 따라 위치를 조절 할 수 있다. 

LG전자 한국영업본부 정창화 HA마케팅담당은 “정수기에 대한 고객들의 다양한 목소리를 제품에 적극 반영하고 있다”라며 “올해 정수기 라인업을 확대해 시장 공략을 강화할 계획이다”라고 강조했다. 



LG Electronics launches a ‘Curved glass’ design fridge. 


‘Dios’ Refrigerator from LG Electronics has put on elegance. 

LG Electronics this week launches ‘LG Dios V9500 (Model name: R-F955VBLB),’ a curved glass design fridge with emphasis on soft and graceful feeling on the front. The company has the strategy to keep strengthening the attack on the premium fridge market through a lineup of design differentiation. Exceeding the limits of the existing tempered glass design, this product has embodied a neat design removing the brim of the tempered glass on the front. It has increased luxury feeling by implementing quiet gloss through silver material added to ‘luminous black.’ This is the first time that LG Electronics has used silver for its product design. ‘LG Dios V9500,’ a fridge with capacity of 950 liters in the type of an upside cold storage and a downside freezing, applied ‘magic space,’ which is LG’s own receipt space, to the right-side door of the upper cool chamber. It can keep the food often taken out such as beverage, dairy goods, etc. separately reducing the times of opening the fridge door and the loss of cool air by half. Besides, ‘Thrifty vegetable room’ has transparent glass that allows checking on the vegetable put in, while ‘multi-receipt corner’ can take custody of cheese, cold meat, etc. easily. It also has convenient diverse receipt spaces, such as ‘mobile space shelf,’ from which you can take out many condiments at one time. For this product, the company is going to launch models in diverse colors one after another following ‘Luminous black’ in the price range of 6.1 million won based on shipping. Choi Sang-gyu, vice president of LG Electronics for Korean business, emphasized, “Combining LG’s own technology and design capability, we have made this curved glass design near perfect. We will keep leading the premium fridge market through design differentiation.”            


LG Electronics releases ‘instantaneous cold water’ tankless purifier.


LG Electronics launched a new product of tankless cold water purifier with big reinforcement of convenience. 

‘LG cold water purifier,’ though adopting the system of directly purifying water without a tank, provides cool water anytime by applying ‘instantaneous cold water’ technology. It is the system of passing the purified water through a cold stainless pipe to make cold water. By applying a pure lamp on the front, this product tells the point in time for exchanging filters conveniently. Coming this point, it advises the user of it by turning the lighting color from green into orange through its own function of hygiene perception. Besides, for rental customers, ‘Healthcare manager’ pays a visit every three months to provide care service including disinfection filter exchange, product checkup, etc. 

Besides, the product increased convenience at use by applying ‘cooking tap’ additionally at the exit of water. Using ‘cooking tap,’ the projected exit of water in 180 degree revolution possible, the customer can receive water conveniently in a wide vessel of pot, etc. ‘Moving tray,’ a prop to put a vessel on, can be adjusted in position suiting the width of a vessel. Jung Chang-hwa, LG Electronics Korean business for HA marketing, emphasized, “We are positively reflecting diverse voices of customers on the purifier to our products. We will tap the market in more strength by expanding the lineup of purifier this year.” 


진경호  
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