현대차, 평창에 국내 최고 수준 친환경 오토캠핑장 조성

진경호l승인2014.05.08l수정2014.05.08 12:54

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현대차, 평창에 국내 최고 수준 친환경 오토캠핑장 조성

현대자동차㈜는 지난달 3일 평창군, LG화학, 코베아와 함께 강원도 평창에 국내 최고의 시설을 갖춘 친환경 오토캠핑장을 만들기 위한 ‘에코 H 오토캠핑장’ 조성 업무협약을 체결했다. 여의도에 위치한 LG트윈타워에서 열린 이날 협약식에는 현대차 곽진 국내영업본부장(부사장), 평창군 이석래 군수, LG화학 김종현 자동차전지사업부장(부사장), 코베아 강유근 부회장 등 관계자들이 참석했다. 현대차는 이번 협약을 통해 세계적 스포츠 행사를 준비 중인 평창군의 지역 경제 활성화를 지원하고, LG화학과의 친환경 경영협력을 공고히 함과 동시에, 캠핑용품 전문기업인 코베아와의 협력을 통해 현대차 고객을 위한 국내 최고시설을 갖춘 친환경 오토캠핑장을 조성할 계획이다. 현대차는 캠핑장 이용고객이 낸 후원금을 모아 동계스포츠 꿈나무 육성을 위한 기금으로 조성하는 등 스포츠 발전을 위한 지원을 아끼지 않을 계획이다. 현대차 관계자는 “국내 최고 수준의 시설을 갖춘 ‘에코 H 오토캠핑장’이 조성되면 평창지역 방문객들이 늘어나고 이는 세계적 스포츠 행사를 준비하는 평창의 지역경제 발전에 도움을 줄 수 있을 것”이라며 “캠핑장을 이용하는 현대차 고객에게도 평창의 아름다운 자연 속에서 특별한 시간을 보낼 수 있는 기회가 될 것으로 기대한다”고 말했다. 

한편, 현대차와 LG화학은 2012년 3월 친환경 업무협약을 맺고 하이브리드 보급 확대를 위한 대고객 프로모션, 쏘나타 하이브리드 캠퍼스 투어, 에코 하이브리드 숲길 조성 등 친환경차 저변 확대를 위한 협력관계를 지속하고 있다. 


현대차, ‘신형 쏘나타’ 출시

글로벌 프리미엄 중형차로 거듭날 ‘신형 쏘나타’가 드디어 세상에 모습을 드러냈다. 

현대자동차 정몽구 회장은 지난달 24일 코엑스 B2홀에서 김충호 사장 등 회사 관계자와 기자단 2백여명이 참석한 가운데 ‘신형 쏘나타’의 공식 출시 행사를 갖고 본격적인 판매에 돌입했다. 지난 1985년 1세대 모델 출시 이후 역대 최고의 경쟁력을 갖춘 7세대 모델로 새롭게 진화한 ‘신형 쏘나타’는 디자인, 주행성능, 안전성에 이르는 전 부문에서 현대차의 최신 기술력이 모두 집약된 월드 프리미엄 중형 세단이다. 특히 제품의 ‘기본기 혁신’을 화두로, ‘플루이딕 스컬프처 2.0’을 반영한 보다 정제되고 품격 있는 디자인, 운전자의 감성품질을 극대화한 인간공학적 설계, 차체강성 강화 및 플랫폼 개선을 통한 동급 최고의 안전성과 역동적인 주행성능 구현, 실용영역 중심의 동력성능 개선 및 연비 향상 등을 통해 현대차가 지향하고 있는 미래의 방향성을 완벽히 구현했다. 김충호 사장은 인사말을 통해 “쏘나타는 글로벌 시장에서 현대차의 성장에 큰 역할을 한 효자 모델이자 국내 자동차 산업의 발전을 이끌어온 대표 모델”이라며, “올해 국내 자동차 시장의 기대를 한 몸에 받고 있는 ‘신형 쏘나타’가 국내를 넘어 전세계 중형차 시장의 판도를 바꿀 것으로 확신한다”고 말했다. 

이어 “자동차를 통해 전세계 고객들에게 혁신적인 경험과 가치를 제공하고자 하는 질적 성장으로의 전환점에서 현대차의 모든 역량을 담아 탄생한 ‘신형 쏘나타’가 고객 분들에게 보다 깊은 감동을 선사할 것”이라고 덧붙였다. ‘신형 쏘나타’는 고객의 시선 이동을 최소화하고자 내비게이션 디스플레이 화면을 계기판과 동일한 높이에 위치시키고 각종 스위치는 공조, 주행모드 등 서로 연관된 기능끼리 통합 배치했으며, 스티어링 휠 스위치는 주행 중 엄지손가락으로 조작 가능한 영역에 배치하는 등 운전자가 차량의 각종 기능을 보다 쉽고 안전하게 사용할 수 있도록 했다. 


Hyundai Motors makes an eco-friendly auto campsite 

domestically top-class at Pyeongchang. 


On 3rd last month Hyundai Motors signed an MOU with Pyeongchang-gun, LG Chemicals and Covea on making an eco-friendly auto campsite ‘Eco-H’ equipped with domestic best facilities at Pyeongchang, Kangwon-do. This day’s ceremony held at LG Twin Tower located on Yeoeuido was attended by Kwak Jin Hyundai Motors in charge of domestic sales (Vice president), Lee Seok-rae head of Pyeongchang-gun, Kim Jong-hyun LG Chemicals in charge of car battery business (vice president), Kang Yoo-geun Covea vice president and other persons concerned. Through this agreement Hyundai Motors is going to support the local economy of Pyeongchang-gun now in preparation for a global sports event, solidify eco-friendly business cooperation with LG Chemicals while making an eco-friendly auto campsite equipped with domestic best facilities for the company customers through partnership with Covea, a camping gear enterprise. The company is also going to support development of sport activities by raising the fund for young winter sports hopeful gathering donation of money from the campsite users. Person from Hyundai Motors said, “If Eco-H auto campsite with domestic highest level of facilities opens, it will increase visitors to Pyeongchang region and give some help to the local economy of Pyeongchang, which is preparing for the global sports event. This also will provide customers of Hyundai Motors using the campsite with an opportunity to spend some quality time in the beautiful nature of Pyeongchang.” 

In the meantime, Hyundai Motors and LG Chemicals have been in partnership for expanding the base for eco-friendly cars, such as customer promotions for more spread of hybrids, Sonata hybrid campus tour, eco-hybrid woodland path makeup, etc. since the eco-friendly business agreement of March 2012. 


Hyundai Motors launches ‘a new model of Sonata.’ 


‘A new-model Sonata’ has shown up itself which is believed to become a global premium medium-size passenger car. Chung Mong-gu, Hyundai Motors president, on 24 last month had a ceremony for formally launching the ‘new-model Sonata’ at KOEX B2 hall in attendance of about 200 people, including president Kim Choong-ho, company people and a press corps, to enter into sales in earnest. This is the 7th-generation model equipped with the best competitiveness since the launch of the 1st generation in 1985 and the world’s premium mid-size sedan with concentration of Hyundai’s up-to-date technology for the whole gamut from design to driving performance and safety. Especially, with the topic of ‘innovation in basics’ of the product, this model perfectly embodied the future direction aimed by Hyundai Motors through more refined and graceful design reflecting ‘Fluidic Sculpture 2.0,’ egronomic design in maximization of a driver’s emotional quality, the class’ best safety and dynamic driving performance through body enforcement and platform improvement as well as better power and mileage focused on practical realm. Through congratulatory address, President Kim Jong-ho said, “Sonata is a filial model playing a big role in the growth of Hyundai Motors on the global market and a leader representing the development of domestic auto industry. I am sure this ‘new-model Sonata receiving a big expectation from domestic automobile market will change the transition of power in the global mid-size passenger car market over the national border.”  

Then he added, “At the turning point into qualitative growth to provide innovative experience and value for global customers through automobiles, this ‘new-model Sonata’ born out of all capabilities of Hyundai Motors will present customers with deeper emotions.” The new?model Sonata’ positioned the navigation display screen on the same height as the dashboard to minimize the move of the customer’s eyes, and arranged each kind of switches in combination between interconnected functions such as mutual assistance, driving mode, etc. with a steering wheel switch laid out within the area operable with a thumb while driving to enable the driver to use every function of the vehicle more easily and safely. 




진경호  
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